14-letnia chińska gitarzystka Xuefei Yang spotkała mistrza gitary klasycznej Joaquína Rodrigo w 1991 roku, kiedy debiutowała na scenie w Madrycie.
Nic więc dziwnego, że głównym punktem tego wydawnictwa jest słynny "Concierto de Aranjuez" z 1939 roku. Koncert został wykonany z najwyższą biegłością i manualną lekkością. Utwór w wykonaniu chińskiej instrumentalistki posiada wszystkie charakterystyczne dlań cechy - dynamikę, melancholię, nostalgię, swoiste piękno i oczywiście magię. Słuchając tego wykonania, czuje się zapach magnolii i delikatny szum fontann na osiemnastowiecznym królewskim dworze hiszpańskim. Wirtuozeria w najlepszym tego słowa znaczeniu.
"The Albéniz Concerto" to utwór przygotowany w 2009 roku przez brytyjskiego kompozytora Stephena Gossa na zlecenie Xuefei Yang. Kompozycja, przeznaczona na gitarę i orkiestrę, została zainspirowana suitą "Iberia" (1906) oraz "Suite española, Op. 47" (1886-1887) autorstwa Isaaca Albéniza. Ten przepełniony intymnością koncert jest tak subtelny jakby został utkany z dźwiękowego jedwabiu. Utwór posiada filmową naturę, jest bardzo romantyczny, wyróżnia się elementami wzburzenia.
Suita "España, Op. 165" Isaaca Albéniza pochodzi z 1890 roku. Interpretacja chińskiej gitarzystki jest spokojna, wyciszona, balladowa i oszczędna w środki ekspresji.
Album zamyka "Invocación y danza" Joaquína Rodrigo - jego najbardziej znany utwór na gitarę solo z 1961 roku, a jednocześnie hołd dla przyjaciela - Manuela de Falli. Utwór jest mroczny, ponury, pełen boleści, a do tego wymagający niebywałej sprawności technicznej. Interpretacja Xuefei Yang nadała tej kompozycji zupełnie inny wymiar.
Na koniec trzeba wspomnieć o Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, która, pod batutą Eiji Oue, dopełniła możliwości gitary Xuefei Yang. Dzięki harmonijnemu współgraniu ze sobą gitary i orkiestry udało się uzyskać niesamowite efekty dźwiękowe.
Nic więc dziwnego, że głównym punktem tego wydawnictwa jest słynny "Concierto de Aranjuez" z 1939 roku. Koncert został wykonany z najwyższą biegłością i manualną lekkością. Utwór w wykonaniu chińskiej instrumentalistki posiada wszystkie charakterystyczne dlań cechy - dynamikę, melancholię, nostalgię, swoiste piękno i oczywiście magię. Słuchając tego wykonania, czuje się zapach magnolii i delikatny szum fontann na osiemnastowiecznym królewskim dworze hiszpańskim. Wirtuozeria w najlepszym tego słowa znaczeniu.
"The Albéniz Concerto" to utwór przygotowany w 2009 roku przez brytyjskiego kompozytora Stephena Gossa na zlecenie Xuefei Yang. Kompozycja, przeznaczona na gitarę i orkiestrę, została zainspirowana suitą "Iberia" (1906) oraz "Suite española, Op. 47" (1886-1887) autorstwa Isaaca Albéniza. Ten przepełniony intymnością koncert jest tak subtelny jakby został utkany z dźwiękowego jedwabiu. Utwór posiada filmową naturę, jest bardzo romantyczny, wyróżnia się elementami wzburzenia.
Suita "España, Op. 165" Isaaca Albéniza pochodzi z 1890 roku. Interpretacja chińskiej gitarzystki jest spokojna, wyciszona, balladowa i oszczędna w środki ekspresji.
Album zamyka "Invocación y danza" Joaquína Rodrigo - jego najbardziej znany utwór na gitarę solo z 1961 roku, a jednocześnie hołd dla przyjaciela - Manuela de Falli. Utwór jest mroczny, ponury, pełen boleści, a do tego wymagający niebywałej sprawności technicznej. Interpretacja Xuefei Yang nadała tej kompozycji zupełnie inny wymiar.
Na koniec trzeba wspomnieć o Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, która, pod batutą Eiji Oue, dopełniła możliwości gitary Xuefei Yang. Dzięki harmonijnemu współgraniu ze sobą gitary i orkiestry udało się uzyskać niesamowite efekty dźwiękowe.