Jeden z najwybitniejszych współczesnych wykonawców pianistycznych postanowił zmierzyć się z jazzowymi i filmowymi klasykami Krzysztofa Komedy.
Album otwiera jedna z najbardziej znanych kompozycji Komedy pt. "Svantetic". Artysta zadedykował ją szwedzkiemu poecie Svante Foersterowi. Utwór znalazł się na albumie "Astigmatic" z 1966 roku. Leszek Możdżer wyciągnął esencję z tej kilkunastominutowej kompozycji, przygotowując na płytę wersję prawie pięciokrotnie krótszą niż oryginał. Czyniąc taki zabieg, zostawił jednak jeden w wyróżników utworu, czyli stopniowe budowanie atmosfery. Następna w kolejności jest "Sleep Safe and Warm" - bardziej znana jako "Kołysanka Rosemary". Motyw przewodni w filmu "Dziecko Rosemary" (1968) nie jest zaaranżowany w skali 1:1, lecz wyróżnia się inwencją oraz osobistą ornamentacją Leszka Możdżera. Jeśli nawet odbiorca słabo zna twórczość obu artystów, to po wysłuchaniu tej wersji, wiadomo że muzykę stworzył Komeda, a wykonał ją Możdżer. Na liście utworów znalazły się aż 3 tytuły ze ścieżki dźwiękowej do filmu "Nóż w wodzie" (1962): "Ballad for Bernt" (wyróżniający się knajpianym, wręcz zadymionym klimatem), "Cherry" (utwór najgęściej wypełniony dźwiękami) oraz "Crazy Girl" (gdzie galopujące po klawiszach palce pianisty perfekcyjnie obrazują tytułową postać). "The Law and the Fist" to, pochodząca z filmu "Prawo i pięść" (1964), blisko 11-minutowa piękna, a zarazem nostalgiczna ballada. "Nighttime, Daytime Requiem" został pierwotnie nagrany w 1967 roku ku pamięci zmarłego Johna Coltrane'a. Jest to nie tylko najdłuższy utwór na płycie, ale również dość zróżnicowany - raz senny, innym razem bardzo dynamiczny - zmierzający w kierunku jazzowej wichury. Ostatnia kompozycja to "Moja ballada" - oryginalnie zarejestrowana w 1961 roku, a we współczesnym wykonaniu, będąca intrygującym zwieńczeniem komedowej przygody. "Komeda" to kolejne wydawnictwo, które potwierdza, że gra Leszka Możdżera jest jak krople deszczu padające na klawisze pianina. Nie można pomylić jej z niczym innym.
Album otwiera jedna z najbardziej znanych kompozycji Komedy pt. "Svantetic". Artysta zadedykował ją szwedzkiemu poecie Svante Foersterowi. Utwór znalazł się na albumie "Astigmatic" z 1966 roku. Leszek Możdżer wyciągnął esencję z tej kilkunastominutowej kompozycji, przygotowując na płytę wersję prawie pięciokrotnie krótszą niż oryginał. Czyniąc taki zabieg, zostawił jednak jeden w wyróżników utworu, czyli stopniowe budowanie atmosfery. Następna w kolejności jest "Sleep Safe and Warm" - bardziej znana jako "Kołysanka Rosemary". Motyw przewodni w filmu "Dziecko Rosemary" (1968) nie jest zaaranżowany w skali 1:1, lecz wyróżnia się inwencją oraz osobistą ornamentacją Leszka Możdżera. Jeśli nawet odbiorca słabo zna twórczość obu artystów, to po wysłuchaniu tej wersji, wiadomo że muzykę stworzył Komeda, a wykonał ją Możdżer. Na liście utworów znalazły się aż 3 tytuły ze ścieżki dźwiękowej do filmu "Nóż w wodzie" (1962): "Ballad for Bernt" (wyróżniający się knajpianym, wręcz zadymionym klimatem), "Cherry" (utwór najgęściej wypełniony dźwiękami) oraz "Crazy Girl" (gdzie galopujące po klawiszach palce pianisty perfekcyjnie obrazują tytułową postać). "The Law and the Fist" to, pochodząca z filmu "Prawo i pięść" (1964), blisko 11-minutowa piękna, a zarazem nostalgiczna ballada. "Nighttime, Daytime Requiem" został pierwotnie nagrany w 1967 roku ku pamięci zmarłego Johna Coltrane'a. Jest to nie tylko najdłuższy utwór na płycie, ale również dość zróżnicowany - raz senny, innym razem bardzo dynamiczny - zmierzający w kierunku jazzowej wichury. Ostatnia kompozycja to "Moja ballada" - oryginalnie zarejestrowana w 1961 roku, a we współczesnym wykonaniu, będąca intrygującym zwieńczeniem komedowej przygody. "Komeda" to kolejne wydawnictwo, które potwierdza, że gra Leszka Możdżera jest jak krople deszczu padające na klawisze pianina. Nie można pomylić jej z niczym innym.